5 největších chyb, které mohou zkazit celkový dojem z blogu

Základní myšlenkou každého blogu by mělo být, že jej sice tvoříte, protože vás blogování baví, nicméně svůj blog tvoříte pro druhé, pro vaše návštěvníky a čtenáře.

Pro to, aby se z návštěvníků vašeho blogu stali pravidelní čtenáři, kteří se k vám budou opakovaně vracet, a s nadšením budou čekat na každý váš nový článek, je v prvé řadě potřeba, aby se na vašem blogu cítili dobře. Aby pro ně bylo příjemné číst vaše články.

Pokud se na blogu nebudou cítit dobře, nebudou motivovaní se vrátit, nebudou motivovaní k tomu, aby si vůbec nějaký článek přečetli. Z blogu zmizí tak rychle, jak rychle se na něj dostali.

V jednom z minulých článků jsem psala o tom, že výši příjmů z výdělečného blogu ovlivňuje celá řada faktorů, návštěvnost je přitom jedním z hlavních. Když jakýkoli blog ztrácí své návštěvníky, velmi to ovlivňuje jeho „schopnost“ vydělávat. Protože samozřejmě platí, že výdělečný blog je výdělečným pouze díky návštěvníkům a pravidelným čtenářům.

Co vše může ovlivnit, zda se návštěvník na váš blog vrátí, či nikoli? Jaké jsou ty největší chyby, které mohou zkazit konečný dojem z blogu? Podíváme se na ně.

 

1. Nevhodný design blogu

Design blogu nejvíce souvisí s tím, zda se návštěvníci na blogu cítí dobře, nebo ne. S designem souvisí výběr platformy, šablony, použité barvy na blogu, velikost písma, celková přehlednost blogu, ale také například uživatelská jednoduchost/složitost, použité widgety, použité obrázky, a to nejenom ty náhledové v jednotlivých příspěvcích, ale také v hlavičce či na pozadí blogu.

Pokud přijdu na blog/web, který je chaotický, křiklavý, přeplácaný, na první pohled vlastně nejde vůbec poznat, čím se blog zabývá, z takového blogu či webu odcházím velmi rychle.

Když přijde návštěvník na blog, máte totiž přibližně 5-10 sekund na to, aby ho váš blog zaujal. Pokud ho nezaujme na první pohled, okamžitě odchází a už nemá důvod se na něj vracet.

Proto je potřeba, aby váš blog zaujal návštěvníky už na první pohled. Aby byl uživatelsky příjemný, jednoduchý. Aby na pozadí blogu „neřvaly“ nějaké křiklavé nebo ostré barvy. Občas svůj blog, web někdo totálně „zabije“ tím, že použije černé pozadí s bílým textem. Takový web se ani nesnažím číst, přijde mi to rovnou jako ztráta času. Barvy na webu by měly vždy určitým způsobem ladit, pozor na sytě červenou barvu, která se nedoporučuje na webu používat.

Samozřejmostí jsou zvýrazněné prvky, například call to action tlačítka, která by měla být barevně vždy v kontrastu s ostatními barvami na webu.

Stejně tak důležitý je také použitý font písma a jeho velikost. Základní rozdělení písma je na patkové a bezpatkové. Hlavním rozdíl spočívá v tom, že patkové písmo obsahuje vodorovné čáry, které jsou v linii písma. Typickým patkovým fontem je Times New Roman, typickým bezpatkovým je například Calibri nebo Open Sans, který používám pro hlavní texty na tomto blogu já.

Co se týká velikosti písma, hlavní texty na tomto blogu jsou psané fontem Open Sans, velikost 15. U velikosti písma záleží vždy na fontu, protože některý font ve velikosti 15 by mohl být špatně čitelný, jiný naopak až příliš velký. Než li mít drobné písmo, které jde přečíst pouze velmi stěží, použijte větší písmo, které bude hezky viditelné.

Design blogu ovlivňuje ve velké míře i použitá platforma a příslušná šablona. Nikdy nepřestanu vychvalovat redakční systém WordPress, který umožňuje instalaci mnoha šablon, a to jak zdarma, tak i placených.

Největší nevýhodu ostatních platforem pro založení blogu vidím právě v možnosti výběru dostupných šablon. Některé z nich jsou skutečně tristní. Naproti tomu WordPress vám umožní díky především placeným šablonám vytvořit si takový blog (web), který nenajdete u další „120“ blogerů.

U designu svého blogu mějte vždy na paměti jednoduchost a přehlednost. Vyhněte se přeplácaným a barevně křiklavým designům a šablonám. Samozřejmě záleží také na tématu, kterému blog věnujete. Trendem dnešní doby je ale jednoduchost, přehlednost a intuitivnost.

 

2. Příliš mnoho reklamních bannerů

S designem blogu souvisí do značné míry také množství reklamních bannerů na blogu použitých. Znám weby, které obsahují třeba i deset reklamních míst, stejně jako weby, které umísťují maximálně dva, tři bannery. To je podle mě schůdné.

Chápu, že blogeři, kteří si začínají na svém blogu vydělávat, mohou mít někdy pocit, že čím více reklamních bannerů na blogu budou mít, tím je větší šance, že si vydělají více peněz. Jenomže tak tomu moc nebývá.

Velké množství reklamních bannerů totiž již, alespoň pro mě, evokuje spíše weby vytvořené hlavně za účelem zobrazování reklamy. Pokud jde ale o blog, který je vytvořený za účelem sdílení obsahu, při použití více jak pěti reklamních bannerů již může působit nedůvěryhodným dojmem, čímž snižuje také celkový dojem z blogu.

Dva, tři, čtyři reklamní bannery na blogu jsou takovou zlatou střední cestou, kterou doporučuji se vydat.

 

3. Souvislý text se zarovnáním do bloku

Další záležitostí, která může značným způsobem snížit celkový dojem z blogu, je také forma, kterou dáte svým článkům a příspěvkům.

Zarovnání do bloku je již dávno out. Vždy doporučuji zarovnávat texty doleva. Stejně tak může snížit dojem z obsahu daného textu, je-li text souvislý, bez odstavců nebo jen s minimem odstavci.

Osobně se vždy snažím, aby jeden odstavec neobsahoval více jak čtyři, maximálně pět řádků. Čím přehlednější text bude, tím lépe se vašim čtenářům bude číst. Na to vždy pamatujte.

 

4. Chyby v textech

Přestože žádný člověk není neomylný a občas se stane, že v textech uděláme nějaký překlep, případně i drobnou chybu, časté gramatické chyby mohou být pro čtenáře dalším důvodem, proč se na blog již nevrátit.

Pokud nejste češtinářský génius, své texty vždy nechávejte před publikováním na blog přečíst ještě někomu dalšímu. Stejně tak můžete využívat služeb jazykové korektorky.

V případě, že bojujete s čárkami či dalšími gramatickými jevy, doporučuji skvělou knihu: Pište správně česky – poradna šílených korektorů od Dalibora Behúna a Petra Behúna. V elektronické verzi ji můžete získat například zde.

 

5. Neresponzivní design blogu

V neposlední řadě je to neresponzivní design blogu, který může snížit dojem z blogu nebo čtenáře dokonce úplně odradit.

Responzivní design znamená, že je blog, web optimalizovaný pro všechna zařízení, to znamená, že se správně zobrazuje na pc, tabletu i mobilu.

To, zda je váš blog responzivní, zjistíte jednoduše, když si načtete url vašeho blogu například na tabletu nebo mobilu. Pokud se blog bude zobrazovat ve stejné velikosti jako na pc, to znamená, že proto, abyste si mohli přečíst nějaký článek, musíte obrazovku zvětšit, v takovém případě responzivní design váš blog nemá.

Mít responzivní design je také výhodné z hlediska vyhledávání na Googlu, protože Google přestal ve výsledcích vyhledávání z mobilu zobrazovat stránky, které responzivní design nemají.

Responzivní design je jednoduše věc, kterou váš blog v dnešní době musí mít.

 

Podívali jsme se na pět hlavních chyb, které mohou kazit celkový dojem z blogu. Možná vám některé z nich přijdou zcela samozřejmé, nicméně když čas od času projíždím různé blogy, nemám vždy pocit, že tyto věci jsou tak jasné.

Pamatujte vždy na to, že návštěvník se na vašem blogu musí cítit dobře a příjemně. Musí se na něm snadno orientovat a být pro něj blog přehledný. Jak jsem psala již mnohokrát, výdělečný blog ovlivňuje řada věcí a design a celkový dojem z blogu je jednou z nich.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *