6 typů příspěvků, které na svém výdělečném blogu využijete nejčastěji

Cílem každého blogu je v první řadě tvorba obsahu. Sdílet s návštěvníky a čtenáři své příběhy, zkušenosti, zážitky či know-how. Pravidelná tvorba článků a příspěvků vám může zajistit nejenom vyšší návštěvnost, ale díky tomu také vyšší příjmy z blogu.

Existují desítky typů příspěvků, které můžete na blogu publikovat. Některé mají za cíl pobavit či inspirovat, jiné předat know-how, tedy znalosti, které o daném tématu máte, podstatou dalších je něco prodat. Každý typ příspěvku se používá při určité příležitosti a má svůj vlastní cíl.

Vybrala jsem 6 hlavních příspěvků, které na svém výdělečném blogu uplatníte nejvíce. Podíváme se, o jaké příspěvky se jedná, a také co je jich hlavní podstatou.

 

1. Příběh

Lidé milují příběhy. Tak jako malé děti milují pohádky, většina lidí i v dospělosti miluje příběhy, které sledují například formou filmů či seriálů. Proč tomu tak je? Protože lidi baví sledovat osudy druhých, co má daná postava za problémy, jak se to s ní vyvine, co ji potká, co bude muset řešit ve svém životě atd.

Lidé se s postavami a hlavními hrdiny také velmi často identifikují, a právě to je jedním z hlavních cílů příběhu. Zjistit, že hlavní hrdina má stejný nebo podobný problém jako já.

Příběhy na vašem blogu budou skvěle fungovat, pokud ukážete sami na sobě, že jste měli v minulosti nějaký problém, ale dokázali jste ho vyřešit. Našli jste řešení dané situace. To je cílem příběhu.

Ať už se bude jednat o jakýkoli fyzický produkt, který vám pomohl vyřešit váš problém, nebo například online kurz či cokoli jiného, výhodou je, že ve vašem článku budete moci zmínit daný produkt a přímo jej propojit pomocí odkazu (například vašeho partnerského odkazu).

Cíle příběhu je ukázat, že jste měli určitý problém, který jste ale dokázali pomocí něčeho / někoho vyřešit.

Přesný postup, jak napsat takový příběh, příběh, který prodává, najdete v mé knize zde.

 

2. Recenze

Recenze je skvělým typem příspěvku, který, pokud si budete vydělávat na svém blogu prostřednictvím affiliate marketingu, využijete opravdu hojně.

Recenze je subjektivní hodnocení určitého díla, výrobku, produktu nebo zboží. Jejím cílem je popsat především vlastní, subjektivní zkušenosti s daným produktem nebo dílem. U recenze je nejdůležitější popsat všechny možné vlastnosti a aspekty daného produktu.

Je jedno, jestli budete psát recenzi na knihu, divadelní či filmové představení nebo na kosmetiku. Vždy je důležité, abyste daný produkt subjektivně zhodnotili a uvedli všechny jeho kladné, i záporné stránky.

Znamená to zaměřit se na to, co vám na daném produktu vyhovuje, co se vám líbilo, stejně jako na to, co vám nevyhovovalo, co se vám nelíbilo. U zmiňování záporných stránek produktu nezapomeňte nikdy přidat zdůvodnění. Proč vám daný produkt nevyhovuje, proč se vám určitá jeho vlastnost nelíbila nebo pro vás nebyla přínosem.

Podrobnější návod, jak správně napsat recenzi na knihu, se dozvíte zde.

 

3. Kritika

Kritika a recenze jsou podobné (slohové) útvary, existuje v nich ovšem drobný rozdíl. Zatímco recenze je subjektivní zhodnocení, zaměřuje se na zhodnocení kladných i záporných stránek produktu.

Kritika je sice také subjektivní zhodnocení, které se ale spíše zaměřuje na záporné stránky produktu a navrhuje jejich řešení. V kritice tedy zhodnotíte spíše záporné stránky produktu a vysvětlíte, jak byste tyto záporné stránky či vlastnosti řešili vy.

V kritice, stejně jako v recenzi nezapomeňte uvést odkazy na daný produkt.

 

4. Případová studie

Případová studie je dalším typem příspěvku, do něhož můžete vkládat odkazy na nejrůznější produkty, a díky tomu na svém blogu vydělávat.

Cílem případové studie je popsat, jak jste něčeho dosáhli, jak se vám něco podařilo. Důležité přitom je nabídnout svým čtenářům konkrétní a podrobný postup. Přesně tedy popíšete jednotlivé kroky, díky kterým jste dané věci dosáhli.

Rozdíl mezi příběhem a případovou studií je především v tom, že zatímco hlavním gros příběhu jsou emoce, hlavním gros případové studie jsou fakta a konkrétní postup a návod.

 

5. Seznam

Seznam je jedním z mých velmi oblíbených typů příspěvků, které často využívám na všech mých blozích. Typickým příkladem příspěvku typu seznam je tento článek.

Příspěvek typu seznam může popisovat určité kroky k dosažení něčeho, zdroje či druhy produktů, věcí.

Příklady:

Existuje nespočet variant, jak do příspěvku typu seznam zakomponovat vaše partnerské odkazy. Inspirovat se můžete přímo na tomto blogu viz v příkladech článků výše.

 

6. Rozhovor, interview

Posledním typem příspěvku, který si představíme, je rozhovor. Rozhovor je často opomíjeným příspěvkem, který má ale mnoho kladů.

Podstatou rozhovoru je položit několik otázek osobnosti z oboru nebo oblasti, na kterou je váš blog zaměřený, stejně jako například autorovi určitého produktu, o kterém na svém blogu chcete napsat.

Výhodou rozhovoru je získání odpovědí od odborníka v dané oblasti nebo autora produktu, což může vašim čtenářům značným způsobem pomoci a informovat je nejen o daném produktu, ale také o dané problematice.

Samozřejmostí rozhovoru je, že také do něj můžete vložit odkazy na produkt nebo službu, které jsou s danou osobností spojené.

Rozhovor je typem příspěvku, který váš blog také vždy oživí.

 

Ukázali jsme si šest hlavních typ příspěvků, které na svém výdělečném blogu využijete nejčastěji. Ideální je typy příspěvků co nejvíce střídat, aby váš blog nepůsobil stereotypně, ale naopak, aby byl co nejvíce „svěží“ a „živý“. Teď už si stačí pouze vybrat a pustit se do psaní. 🙂

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *