Co by všichni, kteří píší blog, měli vědět o tvorbě nadpisů

Nadpisy jsou podle mě jednou z nejvíce podceňovaných věcí na blogu. Přitom jsou to právě nadpisy, které z převážné části rozhodují o tom, jestli si návštěvník článek přečte, nebo ne.

V případě, že chcete, aby vám blog vydělával, je potřeba nadpisům vašich článků věnovat náležitou pozornost, nepodceňovat je a každému článku vymyslet co nejpřitažlivější a nejatraktivnější název.

Proč jsou vlastně nadpisy tak důležité? Proč bychom jim měli věnovat takovou pozornost?

Vzpomeňte si, co sami děláte, když navštívíte něčí blog. Jak se chováte na stránce s příspěvky? Na co se jako první díváte?

Pokud někdo přijde na váš blog, úplně první, na co zaměří svoji pozornost, jsou právě NADPISY. Prochází stránku s příspěvky a podle jejich názvů se rozhoduje, zda některý z článků bude stát za přečtení.

Prakticky prvních asi 5-10 sekund návštěvník pouze zjišťuje, jestli je na tomto webu, blogu správně. Jestli téma blogu je to, co on hledá. Jestli zde vyřeší svůj problém. Jestli zde najde odpověď na svoji otázku. Jestli zde je něco pro něj.

Proto, aby to zjistil, si nejprve prohlédne nadpisy příspěvků. Teprve když jej nějaký nadpis zaujme, přečte si PEREX (krátký popis příspěvků) a teprve poté článek rozklikne. A jestliže naopak po pár vteřinách zjistí, že jej na stránce nic nezaujalo, že ho nenadchl žádný název příspěvku, odchází.

To se netýká pouze blogu, ale stejným způsobem fungují předměty emailu v newsletterech nebo nadpisy v časopisech a novinách. Lidé obvykle první, co udělají, když otevřou časopis, je, že jej nejprve prolistují, sledují nadpisy, které upoutají jejich pozornost, teprve potom se vrátí k těm článkům, které je zaujaly.

V dnešní době, kdy jsme zahlceni všemi možnými informace a reklamami, už nemáme prostor a čas věnovat naši pozornost všemu, co se k nám dostane. Všem informacím a textům, které vidíme. Ale pouze si vybíráme. Vybíráme si ty, které nás zaujmou.

Naučili jsme se texty skenovat. Nepřečteme si celý článek nebo celý email, ale obvykle jej nejprve proskenujeme a sledujeme části, které jsou zvýrazněné nebo napsané větším písmem. Nezajímají nás na první pohled souvislé texty. Ale nejprve si „oťukáme“, jestli přečíst si článek nebo email pro nás nebude „ztráta času“, ale naopak bude mít pro nás nějaký přínos.

Právě proto je důležité, aby nadpisy článků na vašem blogu jeho návštěvníky zaujaly a přitáhly jejich pozornost. Aby v nich vzbudily zájem. Aby svým způsobem třeba i provokovaly nebo šokovaly. Ale především, aby skutečně v návštěvnících vzbudily touhu si článek přečíst. To je jejich hlavním cílem.

Pokaždé, když vytvoříte nadpis vašeho nového článku, zeptejte se sami sebe: Přitáhne tento nadpis pozornost návštěvníků blogu? Vzbudí u nich zájem? Překvapí je? Vzbuzuje nadpis zvědavost?

Jednoduše se vžijte do role cílového návštěvníka vašeho blogu a ujistěte se v tom, že nadpis článku bude dostatečně přitažlivý na to, aby na něj návštěvník vašeho blogu kliknul.

Nadpisům osobně věnuji vždy hodně času – ať už se jedná o nadpisy článků, předměty emailů nebo texty v reklamách. Nadpis je právě to, co jako první přitáhne pozornost čtenáře nebo návštěvníka, proto je potřeba je promyslet opravdu důkladně.

Je skvělé tvořit na blog hodnotný obsah. Aby se ovšem čtenáři k přečtení obsahu, tedy článku, dostali, je potřeba, aby je nejprve zaujal jeho nadpis.

Jak vytvořit takový přitažlivý nadpis, který vzbudí zájem, pozornost a zvědavost, se dozvíte v mém e-booku Jak vytvořit nadpis článku, který proklikne 95% návštěvníků blogu.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *